Sanatatea incepe din farfuria copilului – un meniu atragator, echilibrat si delicios

      Comentariile sunt închise pentru Sanatatea incepe din farfuria copilului – un meniu atragator, echilibrat si delicios

FructeleO alimentatie sanatoasa se invata din primele luni de viata. Nu degeaba se spune ca “asa cum ti-l cresti, asa il vei avea”. Pentru o sanatate de fier a copilului, se impun cateva obiceiuri corecte fata de mancare. Aceasta va ajuta viitorul adult sa aiba o alimentatie sanatoasa si echilibrata. Fiind mic, stomacul copilului are nevoie sa manance de trei ori pe zi si doua gustari intre mese. Gustarile se traduc in lapte, fructe, cereale, iaurt cu seminte sau branza. Pana la varsta de sase ani, copiii prefera alimentele crude in locul celor gatite si moi.

Copiii sunt reticenti cand vine vorba sa guste ceva nou. Stramba din nas si arunca ceea ce ii dati. Ca sa-l puteti convinge, incercati sa ii dati produsul in cantitati mici pe langa alimentele cunoscute deja de el. Asezate in farfurie ochios, alimentele noi vor fi consumate de copil in egala masura cu cele cu care déjà este familiarizat. Nu trebuie sa va lasati copiii sa manance doar ceea ce isi doresc. Parintii sunt cei responsabili cu alegerea si diversificarea alimentatiei viitorului adult care trebuie sa creasca sanatos. Atentie, insa! Copiii prefera alimentele caldute, iar mirosul este respins de catre acestia. Aranjati mancarea vesel in farfurie si sa fie cat mai colorata.

Credeti in gusturile copilului

Cand copilul spune “stop”, e bine sa-l credeti. Chiar daca e mic, nu inseaman ca nu stie cand sa se opreasca deoarece este satul. Pana la varsta de cinci ani, copilul are dezvoltate reflexul de foame si senzatia de satietate. Asa ca nu trebuie sa insistati cand el nu mai vrea. Puteti incerca s ail hraniti peste cateva ore si sigur va accepta. Cu o ora inainte de a manca, nu ii dati copilului apa sau alte alimente care sa-i strice foamea. Cu siguranta nu va manca tot din farfurie. Stabiliti-i un program al mesei de trei ori pe zi si va sti singur cand sa manance. Ba chiar, este posibil sa aveti surpriza ca cel mic sa va ceara de mancare.

Este bine sa evitati dulciurile, deoarece acestea ii taie pofta de mancare. In plus, acestea nu sunt bune pentru sanatatea dintilor, care se pot caria mai devreme decat ar fi normal. In general, cei mici resping fructele, insa ii puteti face un suc din banane, portocale sau kiwi. Dupa varsta de sase ani, numarul celulelor adipoase creste, la fel si cantitatea de grasime. In acest fel, organismul celui mic se pregateste pentru pubertate.

Sanatatea copilului, o alimentatie echilibrata si diversificata

Nu va luati dupa mofturile copilului care mananca cateva alimente si pe celelalte alimente le respinge. Daca aveti un copil mofturos, incercati sa il atrageti sa manance cat mai diversificat. In perioada de crestere, cand acumuleaza grasimi, este bines a faca si sport. Miscarea il ajuta sa se dezvolte si sa se pregateasca pentru a devine un adult sanatos si echilibrat.