Carnea – intre consum si respingere

      Comentariile sunt închise pentru Carnea – intre consum si respingere

Nu de putine ori auzim printre cunoscuti ca cea mai buna leguma este carnea. Si au dreptate, deoarece este recomandat sa consumam carne cu moderatie si sa nu o respingem din meniu pe considerentul ca nu ne face bine. In combinatie cu legumele, aceasta ofera aportul de proteine de care are nevoie corpul pentru a functiona in limite normale. Din pacate, mai mult de 75% din ceea ce gasim in supermarketuri este carne injectata cu E-uri. In mod normal, un pui creste in cateva luni pana a ajunge in tigaie, insa in crescatorii acestia sunt buni de taiat dupa doar o luna si putin. Din cauza hormonilor de crestere administrati si a antibioticelor, acestia cresc mult mai repede, insa ceea ce consumam nu are nimic de a face cu gustul autentic de carne din curtea bunicilor. Nu carnea da gustul mancarii, ci condimentele alaturi de care nu gasim rostul unei mancari gustoase. Indicat ar fi sa cumparam carne direct de la tara sau sa ii rugam pe bunici nostril sa ne trimita din cand in cate o gaina “autentica” pentru a simti gustul ciorbei sau al fripturii de altadata.

carne 2

Mancati si carne

Daca va feriti sa consumati carne, specialistii in nutritie va contrazic. Acestia sunt de parere ca oamenii ar trebui sa manance mancare mixta, nu doar legume sau doar carne, deoarece acest regim dauneaza grav sanatatii. Atat carnea de pasare cat si cea de vita sau iepure este foarte sanatoasa pentru organism. Sunt bogate in vitamine si minerale, iar pestele, chiar daca este gras, poate fi consumat cu success in curele de slabire. In dezvoltarea fizica si psihica, copiii si adolescentii trebuie sa consume carne sub toate formele. Contine vitamin B12, fier, dar si proteine. Carnea de vita, dar si cea de vitel contine doar 8% grasimi, iar cea mai bogata este carnea de porc, cu un procent de 30%. In general, carnea prajita se digera mai greu din cauza imbibarii cu ulei; cea mai usor digerabila este carnea fiarta care poate fi asezonata in farfurie cu legume.

Feriti-va de carnea de vanat

Daca va place carnea de vanat, specialistii spun sa o lasati mai moale, deoarece fiind saraca in grasimi, se digera foarte greu. Vorbim aici de carne de mistret, iepure de camp,caprioara, prepelita sau rata. Chiar daca va usureaza alegerea cand vine vorba de micul-dejun, incercati sa evitati sa cumparati mezeluri. Uitati-va la pretul din magazine si veti observa cum un baton de salam poate fi cumparat cu 5 lei; in aceste conditii, ganditi-va care este pretul de producere dupa ce scadeti toate taxele si TVA-ul si cata carne este cu adevarat in mezeluri. Cea mai daunatoare carne pentru organism este carnea rosie, avertizeaza nutritionistii. Cea mai slaba carne este cea de curcan, dar nu va feriti sa consumati peste.