Alimentatia sanatoasa, pasul catre o viata lunga

      Comentariile sunt închise pentru Alimentatia sanatoasa, pasul catre o viata lunga

O alimentatie sanatoasa ne asigura aportul de vitamine si minerale de care are nevoie organismul pentru a se mentine intr-o forma de zile mari. Educatia unei alimentatii sanatoase trebuie sa o aiba fiecare dintre noi in fiecare zi. Efectele unei alimentatii corecte se vad in fiecare zi, in starea pecare o avem sau in bolile de care suferim. Insa, cu ajutorul a ceea ce mancam, ne ajutam pe noi insine sa ne ferim de boli. Aleasa corect si variat, mancarea ne ofera drumul catre o viata cat mai lunga. Asadar, daca tot a venit sezonul rece, consumati alimentele si fructele care va imbie de pe tarabe: de la struguri la prune, pere, gutui si pana la ardei, gogosari sau rosii. Aveti grija ca acestea sa fie proaspete, de preferabil de la tarani care le cresc in gradina proprie sau in sere. Acestea ar trebui sa fie bio, si nu pline de chimicale cum sunt cele din supermarketuri care rezista si cateva saptamani fara sa se strice. Dimineata, va puteti prepara un suc proaspat de fructe la care sa adaugati morcov care este hranitor. Nu trebuie sa sariti peste micul-dejun, deoarece nu degeaba este cea mai importanta masa a zilei.

fructele-si-legumele-

Luati micul-dejun

Nu lasati nici o zi sa treaca fara sa nu mancati dimineata dupa ce va treziti. Chiar daca dormiti opt ore pe noapte, corpul lucreaza si consuma energei, iar a doua zi trebuie alimentat pentru a va mentine in forma pe parcursul zilei. Veti observa cum pret de cateva ori veti avea senzatia ca abia ati mancat. Puteti manca cateva sendvisuri sau cereale cu lapte care va ofera energie.
Puteti alege sa beti cafeaua la munca pentru ca dupa micul-dejun sa beti un pahar de suc de fructe proaspat. Alimentatia sanatoasa tine la distanta bolile cardiovasculare si nu numai. S-a ajuns la concluzia ca persoanele care nu mananca dimineata au sanse mai mari ca pe parcursul vietii sa sufere de obezitate. Si cafeaua are rolul ei: bauta in cantitati moderate – o cafea pe zi –
stimuleaza metabolismul si imbunatateste functionarea memoriei.

Nu mancati in graba

Treziti-va cu 20 de minute mai devreme decat in mod obisnuit pentru a avea timp sa mancati micul-dejun. Stati asezat la masa si mancati normal, nu in graba. Consumati carne facuta pe gratar in detrimentul celei prajite in ulei. Nu trebuie sa uitati nici de consumul de lapte care este bogat in proteine si calciu. “Doza” zilnica de fructe ce trebuie sa le consumati pe zi este de cinci portii. Mancati banane, portocale, smochine, mere, pere, ananas pentru o mai buna digestie, dar si mere sau alte fructe care va atrag de pe tarabele din piata. Important este ca acestea sa fie din gradina taranilor si nu de pe rafturile supermarketurilor. Trebuie sa avem in vedere sa mancam acele alimente care ne ofera o cantitate mare nutritionala. Putem consuma si ciocolata, dar cu moderatie, iar in loc de zahar putem alege sa punem miere de albine in ceai sau intr-o prajitura pe care dorim sa o preparam in casa. Bucurati-va astfel de o alimentatie sanatoasa si nu veti avea grija ca va veti imbolnavi.